torsdag 4. august 2016

Vest is best.

Jeg rakk nesten å bli ferdig i juli. Har vært med på enda en strikkeutfordring, "Vest is best", som gikk på Ravelry i sommer. Jeg kunne ha vært ferdig i går, men klarte å måle feil et sted, slik at jeg måtte rekke opp og ta det en gang til.

Vesten er strikket i Gjestal Superwash Sport, som er 100 % merinoull. Jeg vet at det er litt ulike meninger om superwash, men til en aktiv 6-åring passer det bra. Dette garnet tåler maskinvask, uten å tove seg.

Den første utgaven var i marineblått. Det er alltid spennende å se hvordan uttrykket endrer seg med bytte av farger.

Og oppskriften kan kjøpes som nedlastbar pdf via min nettside.

Litt hjelp fra Mannen i huset til å holde vesten.


Opprinnelig fargevalg.

2 kommentarer:

  1. Flotte vester - fine i begge fargekombinasjonene.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :-)
      Jeg liker også begge, men måtte teste en med rødt i, siden det er en favorittfarge hos mottakeren :-)

      Slett