fredag 24. mars 2017

Hvordan bytte lys i kjøkkenskap?

Det ble plutselig mørkt i vitrineskapet på kjøkkenet. Og jeg tenkte at det bare var å bytte pære. Så enkelt er det ikke. Hele lyset må byttes. Det er et slags ledlys med kjempelang ledning.


Heldigvis har jeg funnet tilsvarende i en nettbutikk, og skal bestille der. Men så ble jeg anbefalt å bytte starter også.


Og det er jo en helt annen sak. For den henger fast i en vanlig strømledning. I nettbutikken mente de at en da bør trekke ny ledning! Det kan da ikke være meningen? I så fall må en ha elektriker hver gang lysene må byttes.

Jeg tror vi får satse på at det er nok med selve lysene. De bare plugges inn og ut av denne:


6 kommentarer:

  1. Sikke hyggeligt med en vennebænk ☺ Jeg tænker meget over, hvor få ting i dag, der kan repareres på enkel vis, rigtig meget bliver bare designet til at smide ud efter kort tids brug - ikke godt for miljøet! Jeg håber du finder en løsning, der ikke betyder at du skal udskifte det hele ☺

    SvarSlett
  2. Ja, jeg tror det skal la seg gjøre. Fant en bruksanvisning et sted på nettet :-)

    SvarSlett
  3. Enkelt skal det ikke være, nei. Det er jo for galt at en behøver elektriker bare en skal bytte noe... Har erfart noe lignende :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, i alle fall sånne mindre ting :-)

      Slett
  4. Ikke bare bare med lyspære-skifting....men du fikset det:)
    Ha en fin søndag i solen:)

    SvarSlett