onsdag 28. juni 2017

Kornblomst og klokker.

Disse klokkeblomstene skulle være rosa, ut fra bildene på frøpakken, men dette ser veldig blått ut så langt. Jeg er veldig glad i blått, så det passer bra. Jeg er litt usikker på navnet. Mener det stod maiklokker på frøpakken, men det er vel egentlig mariklokker det heter?


Kornblomstene har så vidt begynt blomstringen. De første er blå, men jeg ser noen rosa knopper også. Jeg har blitt mer og mer glad i kornblomster, så de blir nok et fast innslag i bedet.


11 kommentarer:

  1. Disse Mariaklokkene har jeg også vært borti, de ble både blå og noen rosa i pakken.
    Altså litt ujevne i frøsosene etter min erfaring.

    SvarSlett
  2. Så fine de er! Kornblomster er så søte :)
    Det er nok Mariaklokker de heter, ja.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de ligner i alle fall veldig på Mariaklokker :-)

      Slett
  3. Hei!
    Kornblomster er vakre. I år har jeg flere sorter.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. De kommer i flere farger her også nå :-)
      God kveld!

      Slett
  4. Kornblonster er så smukke - både i buketter og i vase ☺ Kan se du glæder dig over din have i øjeblikket - det er sådan en skøn årstid ☺ Rigtig god sommer ☺

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er en skjønn årstid :-) Det er så deilig å ha sin egen hage :-)

      Slett
  5. Jeg har sådd kornblomster i år - men ikke antydning til blomster enda - men de kommer nok!

    SvarSlett