torsdag 17. august 2017

Tror denne keikien klarer seg.

Tro det eller ei, men denne keikien har hengt på morplanten siden 2013! Jeg har ikke turt å røre den, fordi første gang jeg forsøkte gikk det ikke så bra.

Nå begynte den å få så utrolig mange røtter, som bare hang i løse lufta, at jeg tenkte kanskje tiden er inne for å sette den i egen potte. Så jeg kjente på den, og riklet litt på der den var festet, og vips, slapp den løs helt av seg selv.

Den har stått i sin egen potte i omtrent to uker nå, og ser ut til å ha det fint. Jeg krysser fingrer og mere til for at det går bra denne gangen.


6 kommentarer:

  1. Så gøy da! Jeg har også prøvd en gang, og det gikk ikke bra. Kanskje de behøver lang tid hos "mor" før de skal omplantes? ;)
    Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, nå kunne den i alle fall løsnes uten å bruke krefter :-)

      Slett
  2. Hei!
    Veldig morsomt om du får det til. Det ser nesten sånn ut, siden den har klart seg i to uker.
    Lykke til! Anne

    SvarSlett
  3. Lykke til ... med orkideen.
    På et tidspunkt vil vi se blomster :-))) krysser fingrene
    God helg. Hilsener fra Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg håper det blir blomstrer :-)
      God helg!

      Slett