tirsdag 21. november 2017

Barneringer som markører.

Det er kanskje ikke de mest praktiske ringene å bruke som markører på strikketøy, men jeg syns de er så søte. Det finnes mange forskjellige løsninger som er beregnet til akkurat dette, og som sikkert egner seg bedre.

Dette skal bli en vest til meg selv, og ringene markerer økningene for raglan. Jeg strikker ovenfra og ned, derfor blir det økning i stedet for felling.

Veldig fort går det ikke, og det er helt greit. Det er et koselig arbeid å holde på med.

Kidsilk Erle fra Dalegarn.

6 kommentarer:

  1. Det varjo søte markeringer! Jeg har aldri strikket noe den veien, men er veldig glad i ragelandfelling.
    Prinsippet må jo bli det samme :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, prinsippet blir det samme. Jeg er også veldig glad i raglanfelling :-)

      Slett
  2. It is laborious to weave but it is nice :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Yes, it is something peaceful with this kind of work :-)

      Slett
  3. Hei!
    Det er ganske rart det er andre gang jeg i løpet av kort tid har sett at man strikker den veien. Har aldri sett det før.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Å strikke ovenfra og ned, gir mulighet til å prøve plagget på et tidligere tidspunkt i arbeidet. I alle fall når det er åpent foran :-)

      Slett