Sommeren 2018 var det uvanlig varmt, og veldig tørt. Det ble det mange frø av, og nå har jeg plantet noen av dem. Nigella, både blå og hvit og blomkarse. I tillegg har jeg sådd noen frø fra 2017. Det er Caleforniavalmue.
Alle disse kan egentlig såes på friland, men da tar det litt lengre tid før de blomstrer. Ved å så inne er det også lettere å se om frøene er spiredyktige.
Frøene fra valmuene har jeg forsøkt en gang før uten hell. Men da var det på friland, og de fikk konkurranse fra kornblomstene.
Det er litt tidlig å så inne her hos oss, siden plantene må stå i oppvarmede rom. Det hender de vokser for fort, slik at de får for dårlig plass før det er mulig å plante dem ut.
Gleder meg til å se spiringen!