mandag 1. juni 2015

Dette skal bli en vest.

Det er kanskje litt feil årstid å starte et strikkeprosjekt i ull, men jeg bare må teste en idé til mønster. Og så hadde jeg noe garn liggende......

Garnet er Rubin Superwash. Det er 100 % ull, som er behandlet slik at det skal tåle maskinvask på ullprogram. Og det kan jo være greit til en som går i barnehagen.

Det skal altså bli en vest. Den strikkes nedenfra og opp, på pinne nr. 4. Første del strikkes rundt, og siste del fram og tilbake. Jeg har tenkt å lage v-hals, men skal vurdere om det passer når jeg har kommet så langt.

Satser på å få den ferdig før det blir høst.


12 kommentarer:

  1. Så flink du er...uansett årstid er det gøy med håndarbeid mellom fingrene:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha :-) Helt enig, noe håndarbeid må en ha.

      Slett
  2. Dejlige farver og flot mønster - du er dygtig til håndarbejde!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, jeg likte fargene godt sammen :-)

      Slett
  3. Hei! Den ser fin ut. Man blir litt hekta når man får en idé. Det er godt strikkevær i dag.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt sant, en blir litt hekta :-)

      Slett
  4. Det garnet har jeg strikket i før, og det er helt ok. Flott vest :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :-) Ja, garnet kjennes godt ut å strikke med.

      Slett
  5. Når ideen er der, så skal den jo afprøves - det kan man ikke sådan vente med :-) Det ser ud til at blive en rigtig fin vest i gode farver :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :-) Ja, sånne ideer må testes med en gang.

      Slett
  6. Nydelig strikk - vest er alltid kjekt - gleder meg til å se den ferdig.

    SvarSlett