onsdag 26. august 2015

Egen hage.

Med nytt hus, følger en ny hage. Hagen er akkurat passe liten og stor, sånn at det er mulig å rekke over å holde den vedlike, samtidig som det er nok plass til å plante litt mer. De som vi kjøpte huset av, har plantet et par bærbusker og et par frukttre, og det er jeg veldig glad for. Rips, sure kirsebær, plommer og epler. Jeg gleder meg allerede til våren!

I tillegg har de plantet prydbusker. Den på bildet vet jeg ikke hva heter. Jeg syns den ligner på potentilla, bare litt mer spe.


Langs terrassen er det et murt bed. Akkurat nå er det stemor og reddiker der, i tillegg til tulipanløker. Så vidt jeg forstod, står bedet på stein. Må sjekke det nærmere. Bedet er så pass langt, at det er mulig å ha en del forskjellig der. Kanskje en kombinasjon av urter og sommerblomster? Får tenke litt på det.


I høst får jeg ikke gjort så mye, i alle fall ikke mer enn å tenke gjennom hva jeg kunne ha lyst til å gjøre i hagen til våren. Hyggelig det også.

10 kommentarer:

  1. Det er vel nok spændende med jeres nye have - tillykke - og haven skal I nok få en masse glæde af. Måske får du lyst til at lægge nogle blomsterløg, som I kan nyde til foråret :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er en god ide å sette ned blomsterløk :-)

      Slett
  2. Ja, gratulerer med både hus og hage! Det er helt riktig, det er en rosa potentilla :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha! Jeg har ikke hatt rosa potentilla før :-) Syns den er veldig fin.

      Slett
  3. Hei! Gratulerer! Å legge planer, er veldig morsomt. Kanskje noen snøklokker nå i høst?
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Snøklokker er en god ide. De kommer opp når en er som mest utålmodig etter vår og sommer :-)

      Slett
  4. Moro med noe nytt - og moro med overraskelsene som spretter fram til våren.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg er spent på om det dukker opp flere planter til våren :-)

      Slett
  5. Så glad for å lese - gratulerer masse og jeg ønsker deg mye glede med den nye :-)))
    Satt i høsten noen vakre tulipaner og påskelilje, det er så flott på våren... det tar ikke mye.
    Jeg ser frem til deg. Hilsen fra Viola

    SvarSlett