søndag 19. juni 2016

Akeleie, astilbe og lavendel.

I går spurte Minstemann om vi ikke snart skulle dra å kjøpe en blomst igjen, og da kunne jeg jo ikke si nei.

Jeg har hatt akeleie på ønskelista en stund. Egentlig hadde jeg tenkt på å få tak i en blå, men det hadde de ikke på plantesenteret. Syns denne var et veldig godt alternativ.


Vi kjøpte også denne astilben. Bildet av selve blomsten er litt uklart. Antakelig fordi det var litt trekk, så den beveget seg.


Så fant vi denne sommerfugl-lavendelen på tilbud, og da måtte den jo få bli med.


Det er fortsatt utrolig tørt i bakken, selv om det har regnet. Vi måtte vanne godt.

6 kommentarer:

  1. Akeleien var veldig fin! Den sommerfugllavendelen er ikke herdig, så den tror jeg du må ta inn til vinteren hvis den skal overleve :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh, det visste jeg ikke. Takk for tipset :-)

      Slett
  2. Nydelige blomster - og det er jo så trivelig å drive i hagen - rekreasjon.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er virkelig rekreasjon :-)

      Slett
  3. Nyydelig Akeleie! Marit har rett i at den sommerfugllavendelen bør taes inn til vinteren. Min døde i vinter, og her var det maks 7 minus om natten! Ha en fin dag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, her kryper temperaturen under 7 minus, så da må jeg nok ta den inn :-)

      Slett