torsdag 28. juli 2016

Blomster og kaffegrut.

Har lest et eller annet sted at kaffegrut skal være bra for plantene. Så nå får sommerblomstene litt. Er usikker på hvordan kaffen påvirker plantene. Vil for eksempel persille bli koffeinholdig hvis den får kaffe?

Jeg har gitt litt til de to nye rosene også. De fikk lus her for en stund siden. Da ga jeg dem først "manuell terapi". Det er rett og slett å bruke teip. "Lus på tjærekost" prinsippet. Deretter fikk rosene kaffegrut. Etter det har lusene hold seg unna, i alle fall hittil.

Nå blir det nok mer kaffegrut her i huset enn det vi kan gi plantene. Men litt til skal de få før det blir vinter.



3 kommentarer:

  1. Veldig bra... jeg har hørt at også, men jeg har ikke prøvd det ennå
    så langt. I alle fall jeg har nok kaffegrut på tilbud :-))
    Klem fra meg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, kaffegrut er jo næring til plantene, og kan også gjøre livet surt for sneglene. De tåler ikke så godt kaffegrut ;)

      Slett