tirsdag 6. september 2016

Heklede rosa ruter.

Jeg har lenge hatt liggende noe rosa garn, som jeg ikke riktig har hatt en plan for. Her om dagen så jeg heklede glassbrikker, hos en annen hekler. Jeg skal ikke lage glassbrikker men ble inspirert til å lage ruter, for så å sette dem sammen. Foreløpig har jeg ikke bestemt helt hva det skal bli. Det blir i alle fall nok ruter til et lite teppe eller sitteunderlag. De kan også bli fine til en "rett opp og ned" vest. En sånn med rette linjer. Jeg skal tenke litt mer på det.

I alle fall et helt perfekt arbeid å ha med på toget. Ikke for stort og tungt, og enkelt å huske. Den første ruta var improvisert. Den andre var herming etter den første. Og deretter husket jeg alt utenat.


5 kommentarer:

  1. Så fine de ble! Ja, hekletøy er passe å ha med på toget :)

    SvarSlett
  2. Gleder meg til å se hva det blir - nydelig farge.

    SvarSlett
  3. Spennende å se hva de blir til! Flink du!

    SvarSlett