lørdag 9. mars 2019

Hvor ble det av våren?

Plutselig var det snø igjen. De første spirene har kommet, og de tåler heldigvis godt et teppe av snø. Det kjennes bare litt ut som det er et steg tilbake. Egentlig er det ganske normalt med snø i mars i Norge.

Hekken med bøk er like flott med snø som uten.


Nå har jeg begynt på et nytt restegarnprosjekt. Det skal bli en genser til slutt. De siste årene har jeg strikket en del med merinogarn av den tynne sorten, ofte kalt baby-merino, og da samler det seg opp rester i forskjellige farger. Det hvite garnet er ikke en rest, men mønsteret i farger skal jeg strikke så langt garnet rekker. Det skulle forbause meg om ikke det holder til hele genseren. Kanskje får ermene og bolen litt forskjellig uttrykk, men det gjør ikke noe. Et morsomt arbeid er det, fordi det skjer noe hele tiden.



15 kommentarer:

  1. Det er utroligt smukt med jeres snelandskab :-)
    Her har vi 3 til 5 grader og meget blæsevejr. Både forsythia og ribes er ved at springe ud.
    Så fint at du bruger dine garnrester på denne måde!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det kan blåse kraftig i Danmark, det har jeg kjent :-)

      Slett
  2. Ja, det er pent med snø, men det holder i grunnen med snø nå synes jeg :)
    Flott restgarnsprosjekt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Ja, det holder med snø nå :-)

      Slett
  3. Hei:)
    Ja, et lite tilbakesteg denne helgen. Håper det er det siste snøfallet denne vinteren. Er veldig klar for vår nå.

    SvarSlett
    Svar
    1. da er vi flere som er klar for vår :-)

      Slett
  4. I like to see snow at any time :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. It is beautiful in it's own way :-)

      Slett
  5. Hei, ja det kan du si, plutselig kom det snø igjen...
    Så fin genser du strikker, smart å få brukt opp restegarn.

    Klem, Ida

    SvarSlett
  6. Jeg synes ikke nysnø i mars er like vakkert som i vintermånedene.
    Jeg ble så glad da all snøen var borte og blomster begynte å komme opp. Nå regner det skikkelig, så håper på nye bare marker.
    Gøyalt med selvkomponert genser! Strikker du fra halsen og nedover?
    Ha det fint!
    Hilsen fra Turid

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg strikker fra halsen og nedover. Tenkte å prøve det :-)

      Slett
  7. På denne tid trænger vi bare til forår, ikke? :-) Skønt med et strikkeprojekt, der udformes undervejs :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, vi trenger vår nå :-)
      Jeg syns det er spennende å se om strikkeprosjektet blir som tenkt :-)

      Slett
  8. Så spennande restegarnprosjekt :) Kjekt å få brukt det.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, alltid kjekt å få brukt restegarn. Det samler seg opp, hvordan nå det kan ha seg ;-)

      Slett