tirsdag 21. mai 2019

Nye sko og vintage kjole.

Til 17. mai i år måtte jeg ha nye sko. Vi skulle gå mye på asfalt, så høyhælte sko var uaktuelt. Det er en utfordring å finne noen som er lave, og samtidig har litt hæl. Disse ble jeg veldig fornøyd med. De er i skinn og hælen er omtrent 1 cm høy.

Skoene fungerte kjempefint, og til min glede er de blå. Jeg er veldig glad i blått, og denne dagen skulle jeg også ha blå kjole.


Kjolen fikk jeg av min mor da hun ikke passet den lenger. Dessverre husker hun ikke når hun kjøpte den. Antakelig var det på 50-tallet en gang, før hun giftet seg.

Til kjolen hører en bolero, og den har en merkelapp hvor det står noe sånt som Okaba. Jeg har forsøkt å google det, men kommer bare til en fransk interiørdesigner.

Uansett er jeg veldig glad i den kjolen, og bruker den med forsiktighet.



6 kommentarer:

  1. Det er en meget smuk vintage-kjole, og vintage er et stort hit nu igen - så fine sko dertil :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg ble veldig fornøyd med de skoene :-)

      Slett
  2. Hei!
    Du er kjempefin. Å arve en vakker kjole er lykke. Det beste av alt, er at den passer.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det er lykke :-)

      Slett
  3. Så flotte sko og kjole! Blått er en fin farge, ja :)

    SvarSlett
  4. Så nydeleg kjole du har arva, og så godt du kledde den :)

    SvarSlett