torsdag 30. januar 2014

Ikke så mye lommer på dameklær.

Fra tidligere innlegg.
Fikk nylig et tips om å lese bloggen Runeskrift, og leste blant annet hans kommentar om mangel på lommer i dameklær.

Jeg har tenkt på det av og til, især når jeg har hatt bruk for å finne klær med plass til et lite nøkkelknippe. Spesielt på arbeidssteder hvor det er behov for å gå med nøkler til enhver tid.

Ulempen med lommer er jo at de har en tendens til å gi figuren flere "bulker" enn de som er der helt av seg selv :-) Kanskje er det derfor det er sjeldnere med lommer på kjoler og skjørt enn på bukser?

Yttertøy har gjerne lommer, uansett hvilket kjønn de er beregnet til. Men også der er det stor forskjell på dame- og herreklær. Så har damene gjerne en håndveske i tillegg. Om det er på grunn av manglende lommer er ikke godt å si. Det kan like gjerne være fordi en veske gir mange flere muligheter, både når det gjelder innhold og utseende :-)

Vi damer er i grunnen heldige som har så mye å velge i.


Fra tidligere innlegg.

8 kommentarer:

  1. Jeg liker klær med lommer - mest av alt kjoler og skjørter med svinge og lommer.
    Ha en fin fredag. Klem fra meg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg liker også kjoler og skjørt med lommer :-)

      God helg!

      Slett
  2. Det er godt med tasker til alt det, man skal have med sig - overfyldte lommer giver nemlig buler i figuren :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg bruker nesten alltid håndveske. Unntaket er turer i naturen. Da har jeg klær med mange lommer :-)

      Slett
  3. Ja, du har helt rett, det er ikke mange lommer på dameklær. Det ser litt bulende ut ja, så det er nok forklaringen ;-) Vi damer er nøye på sånt :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, vi vil jo ikke ha for mange ekstra bulker ;-)

      Slett
  4. Det er jammen sant, jeg bruker jo gjerne veske men det er ganske upraktisk mange ganger.
    Det er vel ikke så lett å få det praktisk og fin samtidig.

    God helg fra Marit.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er akkurat det. Å finne praktiske fine klær er ikke alltid så lett :-)

      Slett