torsdag 26. juni 2014

Jeg liker firkantede strikkepinner.

Det er akkurat som om en blir hekta. Jeg må fortsatt være forsiktig med å strikke for mye, slik at ikke senebetennelsen kommer tilbake. Men de firkantede strikkepinnene hjelper faktisk. Det kjennes som om en holder strikketøyet mer avslappet.

Så nå har jeg kjøpt flere....


Og så er jeg endelig i gang med å strikke bolen til en jakke jeg har tegnet :-) Ermene er ferdige, og det hjelper veldig for å holde motivasjonen oppe. Det blir en del utregninger for å få fasongen som tenkt. Heldigvis fikk vi gode tips på kurset i strikkedesign her i vår.


9 kommentarer:

  1. Dejligt at de firkantede strikkepinde er gode for dig og spændende med kurset i strikkedesign :-) Glæder mig til at se, hvad du strikker!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det kan ta litt tid før jeg blir ferdig, men jeg vil gjerne vise det frem :-)

      Slett
  2. Jeg viste ikke at det fantes firkantede strikkepinner men så bra at du har funnet noe som er mer behagelig for armene.
    God helg

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg syns de hjelper :-)
      God helg!

      Slett
  3. Jeg prøve å skrive kommentar 3 ganger før i dag, men de bare forsvant :-(
    Kjekt med pinner som gjør at du får mindre vondt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har også hatt litt problemer med å legge inn kommentarer hos andre. Har lurt litt på om det er noen form for oppdatering hos google.

      Slett
  4. Ahhh garnet ser ut fantastisk - gleder meg å se :-) Jeg mener jeg hadde sett strikkepinne med trekantet i garnbutikk. Jeg vil være interessert i flere... tusen takk for informasjon. Og så fin at du har hjelpe med den. Ha en riktig fin helg. Hilsen til deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er deilig ullgarn fra Mark & Kattens.

      God helg:-)

      Slett
  5. Hei! Er det noen som har arterose i tomler som har strikket for mye! Gode råd? Er firkanter strikkepinner bedre? Min lege anbefaler maks 30 min! Noen som har erfaring? Det er trist å måtte slutte helt å strikke!

    SvarSlett