fredag 10. juli 2015

Sommerblomster i nord.

En av de fineste sommerblomstene jeg vet om er Reinrose. De lyser opp bergene i områdene rundt mitt barndomshjem. Etter hva jeg har hørt er den fredet, men jeg vet det ikke sikkert.


Denne husker jeg ikke hva heter. Syns bare den er så søt. Hvis jeg ikke tar helt feil, får den runde, litt tykke blader nede ved roten. Vi pleide å leke at det var penger, når vi lekte butikk.


Det har vært kjøligere enn normalt her også, så en del blomster kommer litt senere enn normalt. Heldig for oss som er her akkurat nå.

8 kommentarer:

  1. Reinroser er så vakre! Jeg har bare sett de på bilder, aldri i naturen. Håper dere får litt varmere vær :)

    SvarSlett
    Svar
    1. De er vakre :-) Det skal visst bli varmere fra søndag.

      Slett
  2. Hvor er den smuk, reinrosen - den kender jeg slet ikke :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, den er fin :-) Tror den vokser i hovedsak på nordkalotten.

      Slett
  3. Hei! Jeg har heller aldri sett den i virkeligheten. Den er nydelig. Det må være deilig å være på ferie der du vokste opp.
    God ferie! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er deilig å være her :-)
      God kveld!

      Slett
  4. Så flotte de er, den har jeg ikke sett før.
    Det må være hyggelig å kunne dra til sine barndomsminner, det er jo så vakkert der i nord.
    God helg til deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er vakkert her!
      God helg :-)

      Slett