søndag 27. november 2016

Koselig fakkel.

Det har vært juleavslutning i Skoleguttens klasse, og den var utendørs. I skogen, etter mørkets frembrudd. Vi var samlet ved hytta til en i klassen. Alle utstyrt med refleks og lykter.

Langs veien opp stod det fakler. Blant annet sånne som denne. Utrolig fin! Jeg vet ikke om de hadde laget den, eller om den var kjøpt. Det er rett og slett en trestubbe som er skåret kryss i. De lagde ganske stor flamme, og det blir kullrester etterpå, så en må tenke godt igjennom hvor de plasseres.

Koselig tur i alle fall.


12 kommentarer:

  1. Så flott fakkel! Den er nok hjemmelaget vil jeg tro :)

    SvarSlett
  2. Hei!
    Vi har en sånn stubbe, men den har vi ikke brukt. Morsomt å se den i bruk. Fin avslutning! Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. De var veldig flotte :-)
      God kveld!

      Slett
  3. Tusen takk for kommentar på bloggen min. Jeg har prøvd å forandre på bloggen slik at jeg får den bredere, men jeg er så klønete at jeg klarte å slette hele greien, nå må jeg prøve å finne ut av den.... Ser at dere har hatt en koselig tur i mørket! Ha en fin, fin mandag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Oj sann. Da får du litt ekstra arbeid...
      God kveld!

      Slett
  4. Deilig med fakkel i mørket - liten liker dette og stor liker dette også.
    Jeg har bakt første småkakene i dag. Deilig duft i luften :-)))
    God kveld.

    SvarSlett
    Svar
    1. Koselig å komme i gang med småkakene :-)
      God kveld.

      Slett
  5. Så koselig! Veldig viktig å kose seg denne tiden på året! Syns fakkelen ser hjemmelaget ut, flott var den uansett! Ha fine adventsdager!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det kan godt hende den er hjemmelaget. Eierne av hytta driver et sagbruk :-)
      Fine adventsdager til deg også :-)

      Slett
  6. Ild og levende lys hører sig til i norden på denne årstid - det er så smukt :-) Men du har ret - man skal lige passe på, at der ikke er noget alt for brandbart i nærheden :-) Risikoen er heldigvis ikke så stor i forhold til om sommeren :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er sant. Det er mye mer fuktig ute nå enn på sommeren :-)

      Slett