søndag 11. juni 2017

Garn som oppfører seg annerledes.

Jeg har for første gang testet garn i ren lin til strikking. Det oppfører seg annerledes enn ullgarn, som det naturligvis skal gjøre. Lin er stivere, og har ikke samme spenst som vanlig saueull.

Det betyr i praksis at jeg må tenke gjennom hvilken tilnærming jeg skal ha til fasong og mønster. Dessuten håper jeg å finne en måte å bruke tykkere pinner enn anbefalt, siden anbefalingen er 2,5 mm. Å strikke med så tynne pinner er en utfordring for tålmodigheten min!

Det har heldigvis absolutt ingen hast med å finne ut hva det skal bli.


2 kommentarer:

  1. Det kan sagtens komme op på en større pind, men så bliver det lige så løst og luftigt som du ser i min turkise bluse. Jeg synes det bliver så lækkert at have på bagefter, at det er alle anstrengelser værd :-) Jeg er sikker på, du nok skal finde det helt rigtige projekt til garnet, men det kan jo sagtens tage nogle år, he he ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Din turkise bluse ble veldig fin, så da er jeg optimist med tanke på pinnestørrelse :-)
      Ja, det kan nok ta sin tid å finne riktig prosjekt;-)

      Slett