torsdag 6. desember 2018

Det er mye man ikke må.

Den siste tiden har jeg lest boken "Det er mye man ikke må" av Tomas Sjödin. Det er en av de bøkene jeg leser bit for bit. Denne er en samling av stykker han har skrevet til aviser og tidsskrifter.

Fra før hadde jeg kun lest en roman han hadde skrevet: Tusen ulevde liv.

Sjödin har vært gjennom mye i livet, og får satt ord på de vanskelige følelsene de fleste møter før eller siden. Tittelen på boken viser til en gang da han og kona laget en liste over alt de ikke trengte å få gjort i sommerferien. Befriende, syns jeg.

Et sted i boken skriver Sjödin: "Du trenger ikke strekke til. Det er nok at du er til. Alt ut over det er bonus". Noe å tenke på. ikke sant?


6 kommentarer:

  1. Det er befriende å slippe taket på mange unødvendigheter. Jeg lager mange unødvendigheter jeg ikke må, men som jeg må. Det er himla bortkasta energi.
    God natt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg bruker også unødig energi :-)
      God kveld.

      Slett
  2. Det lyder som en virkelig spændende bog! Jeg kender ikke forfatteren, selv om der er vældig mange bøger her, som er skrevet af nordmænd.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er en spennende bok. Han er forresten svensk :-)

      Slett