mandag 24. august 2020

Rudbeckia hirta, Pelargonium og potet.

Ja, jeg visste ikke at den het Rudbeckia hirta før Marit tipset om det. Den var med i en frøblanding med sommerblomster for noen år siden, har deretter frøsådd seg selv. Vakker, ikke sant?

Rudbeckia hirta

Pelargonien er på sitt vakreste på sensommeren. Den overvintrer inne, og bruker første del av sommeren til å bygge seg opp. Deretter blomstrer den jamt til vi tar den inn når det nærmer seg høst.

Rosa pelargonium

Litt nypotet blir det også på denne tiden. Vi satte seks poteter, tror jeg, så det blir nok til noen middager.

Potet


10 kommentarer:

  1. Beautiful flowers and good harvest :-)

    SvarSlett
  2. Nye kartofler fra haven er noget af det bedste på denne årstid :-) Så fin en pelargonie du har!

    SvarSlett
  3. Rubeckia er så fin, men sneglene elsker også denne, så her blir alt spist opp.
    Egne poteter er luksus! Vi har spist opp alle våre, men gode var de:)
    God helg:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg ser antydning til spor etter snegler på steinene her, men det er sjelden vi ser sneglene. Lurer på om fuglene tar dem, for det er mye fugl her.

      Slett
  4. Så morsomt at den har selvsådd seg! De er virkelig fine. Jeg har nettopp høstet mine poteter som jeg har hatt i bøtter, og det ble omtrent dobbelt så mye som det jeg satte. Det er mest for moro skyld, men jeg tror de er gode :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er mest for moro skyld her også, for vi har ikke plass til så mye. Men det smaker deilig!

      Slett
  5. Hei!
    August gir overflod. Det er innmari morsomt å høste fra hagen.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett