mandag 30. juli 2012

Heklet barnejakke.

Hekleteknikk fra Betty Barndens "Hekling".
Hadde lyst til å prøve en ny hekleteknikk, og satte i gang med noe garn jeg hadde liggende. Etter hvert fant jeg ut at det kunne være morsomt å gjøre mer enn bare å lage en prøve. Resultatet ble denne barnejakken.

Med denne teknikken (blokkmasker) kan en godt lage et helt tøystykke, for så å klippe opp og sy. Jeg syns det var mer spennende å hekle det i fasong, og gjøre hele monteringen i hekling. Det vil si, unntatt knappene. Der valgte jeg heller knapper som kan trekkes med stoff.

I denne jakken er det brukt flere forskjellige farger, og kontrastfarger. Teknikken er også fin hvis en ønsker å bruke flere nyanser av samme farge.

Spennende å prøve noe nytt!

Oppdatering 25. sept. 2017
Oppskriften er tilgjengelig på engelsk og norsk, og kan kjøpes på min webside. Den finnes i størrelsene 2, 3 og 4 år.
Tegning og mål til jakken. Bolen er heklet i ett stykke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar