fredag 21. desember 2012

Hvis jeg ved en tilfeldighet skulle møte Jo Nesbø...

Hvis jeg en gang skulle møte Jo Nesbø på en kafé eller lignende, ville jeg forhåpentlig være modig nok til å gå bort og hilse på ham. Aller helst skulle jeg foreslå å ta en prat over en kopp kaffe. Mest sannsynlig ville han takke høflig nei. Men hvis han nå skulle takke ja, ville jeg ha en forventning til at samtalen måtte bli interessant. Om løst og fast, og om livet. Noen uenigheter ville det være, og noe å lære.

Selvfølgelig måtte jeg på et tidspunkt komme med et forslag om et felles bokprosjekt. Det er nesten ikke til å unngå under en samtale med en forfatter av det formatet. Naturligvis ville han litt brydd si noe om store planer framover og full avtalebok. Det ville ikke være det minste rart. Men om han nå likevel skulle være litt nysgjerrig, ville jeg foreslå å skrive om et mysterium fra virkeligheten. Fra gamle dager. Med alle ingredienser. Også død. Utfordringene for å få prosjektet i havn ville stå i kø. Med de riktige ressursene de likevel være mulig å overvinne.

Sannsynligheten for å møte Jo Nesbø er ikke stor, men tenk så spennende det hadde vært!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar