tirsdag 12. mai 2015

Det spirer og gror.

Siden det er kjøligere denne våren, vokser alt i et roligere tempo enn i fjor. Ganske fint egentlig. Da rekker vi å nyte blomstringen bit for bit.

Peonen vokser godt, på tross av frostnetter.


Og endelig blomstrer de nye tulipanene! Det er de røde, med litt frynsete kanter. Red Riding Hood heter de visst. De oransje som står foran, vet jeg ikke navnet på. De kjøpte jeg i potte for to år siden. Så satte jeg de i en større potte i fjor vår, men det var ingen suksess. Jeg tenkte de var beregnet på kun den ene sesongen, men satte de i bedet, sånn for sikkerhets skyld. Og nå blomstrer de!


Og sånn ser de røde ut ovenfra.


4 kommentarer:

  1. Så flotte tulipaner du har dyrket! Moro at de kom igjen de du hadde i potte. Tulipaner kan overraske :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg ble gledelig overrasket :-)

      Slett
  2. Hei! Jeg tror det er 'Princess Irene'. Den kan komme igjen i menge år. Liker den veldig godt. Anne

    SvarSlett