søndag 24. mai 2015

Pelargonium i blomst.

Siden våren har vært så pass kjølig, har denne pelargonien fått stått inne. Og nå blomstrer den! I løpet av vinteren har den vokst, selv om den stod i kjelleren. Blir veldig flott på trappa, når jeg får plantet den ut.

Jeg hadde et par Villa de Paris, men de tålte ikke overvintringen i kjelleren. De har fått lik behandling som denne, og som de overvintret på forrige vinter.

I alle fall har jeg kjøpt to nye pelargonier, som står i knopp nå. De står ute, så det går litt saktere før blomsten springer ut. Jeg er veldig spent på fargen. Plukket dem ut blant de røde pelargoniene, og regner med at det er sånn de blir, men det kan bli en overraskelse også.


10 kommentarer:

  1. Så fin den er! Jeg har også prøvd å overvintre Villa de Paris uten hell. De døde alle som en, så de aner jeg ikke hvordan de får de til å klare seg gjennom vinteren. Vanlige pelargonia er jo enkle å få til å komme igjen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har klart å få Villa de Paris til å overvintre en eneste gang, så jeg ville prøve en gang til :-)

      Slett
  2. Hvor er den smuk - jeg elsker pelargonier, men ikke meget held med dem :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er også veldig glad i pelargonier :-)

      Slett
  3. Hei! Pelargonier på trappa er sommer. Hvis du har et rom som er kaldt, med vanlig sparepære (ikke de gamle som avgir varme) på om dagen, kan de overvintres der. Har hatt pelargonier på soverommet, og det har gått helt fint. Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, det var et godt tips. Har ikke tenkt på sparepærer :-)

      Slett
  4. Pelargoniablomstring er så herlig...og de har det nok best inne til varmen kommer:)
    God helg videre:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, den skal få være inne :-)
      God kveld.

      Slett
  5. Vakre farger og spennende med de andre Pelargonier.
    Ønsker dere en riktig fin 2. pinsedag. Klem fra Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg liker også fargen godt.
      Ha en fin uke :-)

      Slett