søndag 17. mai 2015

Slottsplassen 17. mai.

Det er noen år siden sist vi var i Oslo sentrum på 17. mai. I dag tok vi like godt turen til Slottsplassen, og fikk sett første del av barnetoget.


Med årene har jeg blitt mer lettrørt, så når hele den store mengden med folk sang Ja, vi elsker dette landet, kjente jeg en aldri så liten klump i halsen.


Det er også flott å se alle skolene i toget, og flaggborgene, hvor en hilser kongefamilien ved å senke flagget.


Litt kaldt var det i dag, så vi hadde tatt på ull innerst. Uansett, flott å være i hovedstaden en sånn dag.

10 kommentarer:

  1. Hei! Morsomt å se. Har bodd i Oslo i mange år, men aldri vært i sentrum på 17. mai.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi er vanligvis heller ikke i sentrum, så det var moro å ta en tur nå :-)

      Slett
  2. Jeg kan se ikke norsk tv her, men nrk.no viser video og så jeg kunne se på Slottsplatten
    Kronprinsfamilien og Garderillen... var veldig hyggelig... så fint med dans til slutt :-))
    Ha en god natt og veldig fin nye uke. Klem fra Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det pleier å være folkedans :-) Mye å se på en sånn dag.
      God kveld.

      Slett
  3. Så fine billeder di har taget - ja, man bliver helt rørt i sådan en stor forsamling :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er noe med når alle synger sammen som treffer meg :-)

      Slett
  4. Ja, det er noe som kommer med alderen ;)) Jeg husker jeg ble det når barna var små på 17.mai og så på når de gikk i barnetoget. Fine bilder!

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt at det er flere som er lettrørt :-)

      Slett
  5. Ja vi har et flott land, flott hovedstad og flott kongefamilie - Heia Norge!

    SvarSlett
    Svar
    1. Som jeg skulle sagt det selv :-)

      Slett