onsdag 9. oktober 2013

Fra sommerblomst til stueblomst.

Denne petuniaen har stått ute på trappa hele sommeren og blomstret i ett sett. Siden den fortsatt blomstrer har jeg like godt tatt den inn i stua. Så har vi glede av den en stund til.

Petunia er vanligvis ettårig, men jeg vet at noen av dem kan leve flere år som stueplante. Jeg kan huske at vi hadde en, da jeg var barn. Den fikk blomster hver sommer, som var lys blå-lilla.

Denne her er nok ettårig. Skulle den likevel overleve vinteren, hadde det vært veldig hyggelig.

Bladene er ikke mørke, de fikk bare litt jord på seg....


6 kommentarer:

  1. Ja, den kan sikkert leve lenge enda. Den bør nok stå temmelig lyst inne, for det er veldig stor forskjell på utelys og lys inne :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tipset :-) Da setter jeg den i vinduet mot vest.

      Slett
  2. Fin idé at tage den ind - du må fortælle os, om den kan overleve vinteren. Det må jeg også prøve til næste år :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det hadde vært gøy om den klarte seg :-)

      Slett
  3. Så gøy at den blomster enda : )
    Tar du den inn så har du den nok en god stund til : )

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, håper på det. Ha en fin kveld :-)

      Slett