fredag 4. oktober 2013

Skulpturer på Ekeberg.

Vi måtte jo bare ta en tur til Ekeberg. Diskusjonen rundt skulpturene som er plassert i skogen der har gått høyt og lenge. Den offisielle åpningen var forrige uke, og noen markerer sin uenighet fortsatt.

Geriljastrikking har noen kalt dette.
 Denne skulpturen syns jeg var fin. Den passer godt inn i et turområde.

Walking woman av Sean Henry.
Så kom vi til en skulptur som jeg nesten syns var litt nifs. Tror jeg hadde likt den bedre i andre omgivelser.

The couple, av Louise Bourgeois.
Vi rakk på langt nær å se alle skulpturene, men kom forbi denne, som jeg syns var fasinerende.

Konkavt ansikt, av Hilde Mæhlum.
Det er som sagt delte meninger om denne skulpturparken. Jeg har ikke helt gjort meg opp en mening. Uansett er det spennende å se flere skulpturer, så det kommer nok til å bli flere turer dit.

4 kommentarer:

  1. Fine skulpturer - Walking woman ser helt livagtig ud :-)

    SvarSlett
  2. Ja, den parken har fått massive omtale, det er helt sikkert! Walking woman var nesten skummel livaktig. Jeg har ikke helt gjort meg opp en mening om hva jeg synes om parken jeg heller... ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Uenigheten rundt parken har jo gitt mye omtale, og sånn sett reklame. Det var i alle fall veldig mange flere folk på Ekeberg nå enn til vanlig :-)

      Slett